Osztálytermen kívüli digitális tanrend
Közérdekű információk
- Fogadóórák időpontjai a 2024/2025-ös tanévben
- 2024.09.11. Sítábor - 2025
- 2024.09.02. Tanévnyitó napja
- 2024.07. Étkezési befizetési napok, NGSZ tájékoztatók
- 2024.03. Nyertes High-Tech Suli pályázat
- 2024/2025. tanévre történő általános iskolai beiratkozási tudnivalók
- 2024.03. Víz világnapi kincskeresés
- 2023.10. "Gregoros leszek én...!" iskolaelőkészítő programok óvodások részére
- 2023.05.12 - 06.02. A Dzsungel Könyve előadás-sorozat
- 2023.04.12. Alapítványi 1%
- 2023.03.06. Hit- és erkölcstan oktatásával kapcsolatos tájékoztató
Galéria 2016-2017
2017.06.23. Ballagás képek és díjak
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2017.05.30 Nemdohányzó Világnapi – „Ciki a cigi” előadás
2017.05.26. Gyermeknapi meglepetés a Gregorban
2017.05.19. Családi nap délelőtt
2017.05.19. Earlyact avatás és fa ültetés
Earlyact avatás a családi napon
Sajtó megjelenés: http://szegedma.hu
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
Faültetés a Fűvészkertben a Rotary ligetben.
A Gregor Iskola Earlyact csoportjának már van egy elültetett pekándió fája.
Büszkék vagyunk rá!
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
<
2017.05.05. Kézhigiénés világnapi előadás
Kézhigiénés Világnap
május 5.
Az iskoláskorú gyermekek személyi higiénére, ezen belül a helyes kézmosásra történő oktatása hozzájárul, hogy egészségtudatosabb felnőttekké váljanak.
2015. évet az UNESCO konferenciája Semmelweis Ignác emlékévvé nyilvánította halálának 150. évfordulója alkalmából. Születésének 200. évfordulója pedig 2018. évben lesz. A Kormány ezért úgy döntött, tekintettel Semmelweis Ignác munkásságának nemzetközi és hazai jelentőségére, hogy az alkalmat három éven át tartó programsorozattal ünnepli meg.
A Semmelweis Emlékévad programsorozat részeként az Országos Tisztifőorvosi Hivatal az egy időben kézmosásoktatáson résztvevő diákok Guinness világcsúcsának megdöntését tervezte 2016. május 5-én. Ez a nap a WHO által meghirdetett kézhigiénés világnap.
A fertőző betegségek 80 százaléka közvetlen érintkezés útján terjed. A külső környezettel közvetlenül érintkezésbe kerülő bőrfelszínek közül a kéz tekinthető a legszennyezettebbnek, ezért a gyakori, alapos szappanos kézmosás a fertőzések megelőzésének egyik legegyszerűbb módja..
A Csongrád Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi és Élelmiszerlánc-biztonsági Főosztálya munkatársai játékos kísérletekkel és vetítéses interaktív órákkal szeretnék a helyes kézmosás technikáját megtanítani a gyermekeknek.
A tavalyi évben az egy időben kézmosásoktatáson résztvevő diákok Guinness világcsúcsának megdöntése céljából Csongrád megye 23 iskolával, 32 csapattal, 1400 diákkal vett részt a Semmelweis Emlékévad programsorozat részekéntaz ország 134 településen 14 500 diák részvételével zajló kézmosásra oktató rendezvényen. A Guinness rekordkísérlet kiértékelése Londonban a beküldött óriási szakmai anyag (filmek, fényképek, jegyzőkönyvek) miatt jelenleg is folyamatban van.
Az idén május 5-én a kézhigiénés világnapon a Szegedi Gregor József Általános Iskolában Tóth Erika egészségfejlesztő -meghívásunkat elfogadva -három osztályban tartott (2.a,2.b,3.c) játékos előadást, amit a gyermekek nagy lelkesedéssel és aktivitással fogadtak.
Az interaktív foglalkozásokon kiemelt szerepet kapott a folyékony szappanos kézmosás fontossága és a kézmosás helyes technikájának elsajátítása. A „varázsdoboz” kísérletben (papírdoboz, UV lámpa, speciális kenőcs segítségével szemléltetve) a gyermekek megfigyelhették, hogy ez mennyire fontos. Attól, hogy szabad szemmel nem látjuk a kórokozókat, még ott vannak.
A tálas kísérletben (tál, víz, bors, fogpiszkáló, folyékony szappan) a sima és a szappanos vízzel végzett kézmosás közötti különbség került bemutatásra.
A „szuper tüsszents” kísérletben (vízi pisztoly, álarc) a tüsszentés terjedését és távolságát figyelhették meg a gyerekek, ami a valóságban 160 km/h és 3-4 méter is lehet. Ezért fontos, hogy a tüsszentésnél legyen kéznél zsebkendő, mert zárt terekben (tanterem, busz stb.) nagy lehet a fertőzés veszélye. Egyes kórokozók a megfogott kilincsen, billentyűzeten stb. hosszú ideig (20-120 perc) is életben maradhatnak.
Hasznos leírások:
Sajtómegjelenés:
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2017.04.24 Éneklő Ifjúság Hangverseny
2017.04.03-07 Digitális témahét
2017.04.03-07 Digitális témahét programjai megtekintés
Digitális témahét 1.b osztály – Húsvét
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2017.03.24. Víz világnapja verseny
Víz Világnapja tankerületi vetélkedő
2017. március 24. (péntek)
Szegedi Gregor József Általános Iskola
A tanulmányi versenyeket szakmailag, pedagógiailag indokoltnak, a tehetséggondozás fontos eszközének, jelentős motivációs lehetőségnek, a tanulói teljesítmény fokozására hivatott eszköznek tartjuk.
A tehetség felismerése a lehetőségek széleskörű biztosításával képzelhető el.
Az iskola nevelő-oktató tevékenységét a kor kihívásainak megfeleltetve kell szerveznie, mivel a vizualizálisabbá vált világban az információáradat mellé nem mindig kapcsolódnak a gondolkodás fejlődéséhez, az információk feldolgozásához és rendszerezéséhez szükséges feltételek.
A Szegedi Gregor József Általános Iskola 17. alkalommal rendezte meg a Víz Világnapja vetélkedőt Szegeden, a Szegedi Vízmű ZRT. támogatásával.
A vetélkedőn a városból és a környező településekről 8 általános iskola 30 tanulója mérte össze tudását, 3 fős csoportokban, ahol az iskolák nevezésüknek megfelelően dönthettek a felső tagozatos gyerekből álló csapatok összetételéről.(5-8. évfolyam)
Meggyőződésünk, hogy a gyermekek környezettudatos magatartása tapasztalással, tematikus akciókkal, irányított kutatómunkával fejleszthető eredményesen.
Városi versenyünk tematikáját, versenyfeladatait a „víz” projektszintű feldolgozására építettük.
Általános célok:
Komplex, összetett és a tanulók érdeklődésének, tudásszintjének megfelelő téma sajátos feldolgozása, amely magában foglalja az életszerű, gyakorlatias, valóságra vonatkoztatott tanulást.
Konkrét célok:
Tantárgyi integráció megvalósítása. Egyéni és együttműködésen alapuló munkaformák alkalmazása. Partneri együttműködés kialakítása. Az önálló döntés, annak felelőssége, az önértékelés fejlesztésére való törekvés.
Várt eredmények:
A projekt (verseny) 5-8. osztályban megjelenő szaktárgyak anyagából építkező komplex egység,(fizika, biológia, földrajz, történelem, rajz és vizuális kultúra/ művészettörténet, ének-zene, testnevelés, magyar nyelv és irodalom, kémia) így a tehetséggondozás tantárgyi koncentráción alapul, az ismeretek tematikus rendszerezését valósítja meg.
Feladatok:
1. Kreatív, vízhez kapcsolódó csapatnév választása, ismertetése indoklással.
2. Totó. A víz szerepe életünkben, statisztikai adatok, figyelemre méltó tények
3. Ki vagyok én? Biológia tantárgy keretében megismert vízhez köthető állatok felismerése
4. A víz megjelenése a fizika tantárgyban
5. Ország – folyó – város. Hibakeresés, a nem összetartozók kiszűrése, jelölése
6. Mozaik. Kémiai egyenletek összeállítása, a lehetőségek csoportosításával
7. Sport és víz témában keresztrejtvény megfejtése.(hazafiasságra nevelés, a megfejtés Kozák Danuta
olimpiai bajnokunk)
8. Vizes szólások gyűjtése, tartalmi szempont alapján történő párosítással
9. Művészettörténet és a víz. (festmények, történelmi személyiségek, események, mitológiai alakok)
A csapatok elért pontszámai:
A Víz Világnapja vetélkedő helyezettjei:
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!