Virtuális osztályterem, segédanyagok

Galéria 2024/2025

2025.04.02. Az autizmus világnapja

„A Gregor kékben, egységben…!”

Iskolánk diákjai és dolgozói április 2-án, az Autizmus Világnapja tiszteletére kék felsőben töltötték a napot, felhívva mindenki figyelmét az autizmus megismerésére és elfogadására.

2025.03.29-30. EarlyAct országos találkozó

Iskolánk a Szeged-Tisza EarlyAct diákjai (Rotary legkisebb tagjai) is részt vettek az országos találkozón. Az elmúlt években mindig jelen voltunk, hisz fontosnak tartjuk a Rotary szellemiségének ápolását. Városokat, országokat és földrészeket köt össze, ahol barátságok alakulnak ki és élmények maradnak hátra. A Szolnokon megrendezett PELS-SELS Konferencia különleges volt számunkra. 3 fő nyolcadikos diákunk, akik több éve hétvégét és szünetet félretéve tették dolgukat, képviselték csoportunkat úgy döntöttek, hogy megkezdett munkát folytatják és továbblépnek a Szeged Interact csoportjába.

Garai Norman, Horváth Tamás és Vágfalvi Ádám köszönjük az EarlyActban végzett munkátokat, további sok jót kívánunk a jövőtökben.

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2025.03.26. EarlyAct cserediákok látogatása

Rotarys nemzetközi diákok a Gregorban

A Szeged – Tisza Rotary Club jóvoltából nemzetközi diákok érkeztek Szegedre.

Kamden Amerikából Ohio államból, Mimi Columbiából érkezett és a tanév végéig tartózkodnak városunkban. A Szegedi Deák Ferenc Gimnáziumban tanulnak cserediákként. Iskolánk Rotarys EarlyAct csoportjáról sem feledkeztek meg, így ellátogattak hozzánk. A velünk töltött időszakban meglátogatták a 4.b osztályt, 5-8. évfolyamon angol és digitális kultúra órákon vettek részt. Meséltek a szülőföldjükről, a kultúrájukról, miért Magyarországot választották.

A tanév során visszavárjuk őket.

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2025.03.21. Víz világnapja verseny

XXV. Víz világnapja tankerületi verseny
2025. március 21.

Nagy örömünkre, két év kihagyás és 3 online verseny után ismét sikerült megrendeznünk személyes jelenléttel a vetélkedőt. A tapasztalatok és a visszajelzések alapján a gyerekeknek nagyon tetszettek a feladatok, nagyon élvezték, hogy ismét itt, együtt lehettek. A tehetség felismerése a lehetőségek széleskörű biztosításával képzelhető el. A tanulmányi versenyeket szakmailag, pedagógiailag indokoltnak, a tehetséggondozás fontos eszközének, jelentős motivációs lehetőségnek, a tanulói teljesítmény fokozására hivatott eszköznek tartjuk.

Az iskola nevelő-oktató tevékenységét a kor kihívásainak megfeleltetve kell szervezni. A pandémia következtében sok esemény kényszerült az online térbe, ennek hatására sokat tanultunk, fejlődtünk, a „jógyakorlatot” beépítjük folyamatosan a versenyeinkbe. Mégis úgy láttuk, hogy igény van a jelenléti szervezésű versenyre.

A Szegedi Gregor József Általános Iskola 25. alkalommal rendezte meg a Víz Világnapja versenyt Szegeden, a Szegedi Vízmű ZRT. támogatásával. A vetélkedőn a városból és a környező településekről 11 általános iskola 33 tanulója mérte össze tudását, 3 fős csoportokban, ahol az iskolák nevezésüknek megfelelően dönthettek a felső tagozatos gyerekből álló csapatok összetételéről (5-8. évfolyam).

Meggyőződésünk, hogy a gyermekek környezettudatos magatartása tapasztalással, tematikus akciókkal, irányított kutatómunkával fejleszthető eredményesen. Tankerületi versenyünk tematikáját, versenyfeladatait a „víz” projektszintű feldolgozására építettük.

Általános célok:
Komplex, a tanulók érdeklődésének, tudásszintjének megfelelő téma sajátos feldolgozása, amely magában foglalja az életszerű, gyakorlatias, valóságra vonatkoztatott tanulást.

Konkrét célok:
Tantárgyi integráció megvalósítása. Egyéni és együttműködésen alapuló munkaformák alkalmazása. Partneri együttműködés kialakítása. Az önálló döntés, annak felelőssége, az önértékelés fejlesztésére való törekvés.

Várt eredmények:
A verseny 5-8. osztályban megjelenő szaktárgyak anyagából építkező komplex egység, (biológia, földrajz, történelem, testnevelés, magyar nyelv és irodalom, kémia, matematika, művészettörténet). Láthatóan a tehetséggondozás tantárgyi koncentráción alapul, az ismeretek tematikus rendszerezését valósítja meg.

Feladatok, és a tantárgyi kapcsolódás:

00. Előzetes feladat: csapatlogó tervezése A/4 méretben (vizuális kultúra)
01. Beköszöntő (csapatnév, indoklással)
02. Tengerek-események (történelem)
03. Párkereső (fizika)
04. Az ókori világ csodái és a víz (művészettörténet)
05. Víz a sportban (testnevelés)
06. Totó (vegyes)
07. Ki vagyok én? Rám ismersz? (biológia)
08. Melyik szó a kakukktojás? (természettudomány)
09. Fogalommagyarázat (földrajz)
10. Igaz-hamis (matematika)
11. Kísérlet – A víz 2 alkotórészének előállítása (kémia)

A tartalék, 12. feladatra („Szétlövő”) nem volt szükség, mert a 11. feladat végére egyértelmű eredmény alakult ki. Az eredményhirdetésre rögtön a zsűri összesítő munkája után került sor. Nagyon finom pogácsával és ásványvízzel vártuk vendégeinket a program elején és az izgalmakkal teli verseny után is. Eredményesen zártuk a versenyt, elégedetten távoztak a versenyzők.

 Víz világnapja verseny helyezettjei:

Helyezés, pont Iskola neve Csapat, felkészítő tanár
I.

100 pont

SZTE Báthory István Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola Miksi Márk, Hernádi Máté, Nagy Izabella

Felkészítő tanár: Fröhlichné Kapronczay Éva

II.

93,5 pont

Rókusi Általános Iskola Pintér Lili, Nagy Zinka, Rédei Viola

Felkészítő tanár: Nagyné Tóth Andrea

III.

92,5 pont

SZTE Báthory István Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola Szabó Balázs, Szabó Roland Árpád, Sipos Janka Sára

Felkészítő tanár: Fröhlichné Kapronczay Éva

 

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2025.03.10. Állatvédelem-pedagógia napja

Március 10-én először került megrendezésre iskolánkban az Állatvédelem-pedagógia napja, amelyet az Állatvédelmi Oktatásért Alapítvány kezdeményezett.

A célja, hogy felhívja a figyelmet a felelős állattartásra és az állatvédelmi értékek fontosságára. A kezdeményezéshez iskolánk is csatlakozott: a gyerekek állatvédelemmel kapcsolatos rajzokat, idézeteket festettek kövekre, melyeket hétfőn elhagytak Szeged különböző pontjain. Főleg az első és második osztályos gyerekek csatlakoztak nagy lelkesedéssel a programhoz, de akadtak negyedik osztályos diákok is. Szorgosan dolgoztak a kis kezek több napon át, hogy minél szebb alkotásokat csodálhassanak majd meg a megtalálók. Ez a szervezés egy fontos lépés a tudatos állattartásra való nevelés és az állatok védelme érdekében, hiszen a fiatalok, az iskolai évek alatt kialakított értékrendszer segítségével válhatnak majd felnőttként felelős állattartókká.

Néhány kép az előkészületekről és a csodálatos alkotásokról:

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2025.02.20. Kiszebáb égetés

Kiszebáb égetés a Szegedi Gregor József Általános Iskolában
Idén már negyedik alkalommal rendezte meg iskolánk az így immár hagyományosnak mondható kiszebáb égetést. A tavaszváró esemény során a felső tagozatos diákok technikaórán készítették el a nagy kiszebábut, amely az iskola udvarán kapott helyet. A kisze nyakába nyakláncként felfűztük a gyerekek által írt vagy rajzolt félelmeket. A program során a hangosbemondóban zene szólt, miközben a gyerekek vidáman körbetáncolták az égő bábut, szimbolizálva ezzel a tél elűzését és a tavasz köszöntését. A rendezvény célja, hogy a diákok megismerkedjenek a népi hagyományokkal, miközben közösségi élményben is részesülnek. A kiszebáb égetés minden évben nagy népszerűségnek örvend, és a gyerekek már alig várták, hogy ismét részt vehessenek benne.

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2025.02.18. Jókai 200 – emlékév

Ásvai Jókay Móric, közismertebb nevén Jókai Mór 1825. február 18- án született Komáromban. Születésének 200. évfordulója alkalmából az Országgyűlés 2025-öt emlékévvé nyilvánította.

A Magyar Írószövetség méltó módon szeretné megünnepelni ezt a bicentenáriumot, mert Jókai írói életműve a mai napig a magyar irodalom egyik legnagyobb, megkerülhetetlen teljesítménye, így Balatonfüreden, Jókai kedvenc városában kezdődött az éves ünnepségsorozat.

2025. február 18-án iskolánkban egy életrajzi összeállítással emlékeztünk meg az íróról, ahol helyet kaptak tanulóink alkotásai is, amelyeket A nagyenyedi két fűzfa c. műhöz készítettek.

Jókai Mór a márciusi ifjak egyike, regényíró, a „nagy magyar mesemondó”, országgyűlési képviselő, főrendiházi tag, a Magyar Tudományos Akadémia igazgató-tanácsának tagja, a Szent István-rend lovagja, a Kisfaludy Társaság tagja, 1876-tól 1903-ig a Petőfi Társaság elnöke, a Dugonics Társaság tiszteletbeli tagja.

Fontosabb művei:
A kőszívű ember fiai,
Az arany ember, Egy magyar nábob, Kárpáthy Zoltán, Szegény gazdagok, Fekete gyémántok, És mégis mozog a föld!

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!