Osztálytermen kívüli digitális tanrend

Galéria

2024.04.10. Víz világnapja tankerületi vetélkedő

Víz világnapja tankerületi vetélkedő
2024. március 22.

„A víz békét teremthet!
A víz világnapján mindannyiunknak össze kell fogni a vízért, ezzel is segítve a béke megteremtését – lefektetve egy virágzóbb holnap alapjait.”

A Víz világnapja egyike azon emléknapoknak, amelyekről szinte minden köznevelési intézményben szó esik. A megemlékezések a Föld természeti kincseinek, köztük a vízkészleteknek a megóvására hívják fel a figyelmet.

Az általunk szervezett vetélkedő is egy ilyen lehetőség. Azzal, hogy részt vesznek
a diákok ezen a vetélkedőn, legalábbis úgy gondoljuk, sok olyan ismerettel lesznek gazdagabbak a felkészülés során, aminek hasznát tudják majd venni, ha a víz védelméről van szó.

2000 óta rendezi meg iskolánk a vetélkedőt, jövőre jubilálunk. Kollégáink most is sok érdekes, kreatív feladattal készültek. A vetélkedőt az elmúlt évek sikerein felbuzdulva ismét az online térben rendeztük meg.
Idén 11 csapat nevezett, vagyis töretlen az érdeklődés versenyünk iránt.

Feladatok és tantárgyi kapcsolódásuk:
1. Találd ki, hogy ki vagyok! – fizika, Bemutatkozásuk alapján fel kellett ismerni a vízhez köthető tudósokat.
2. Számolj velünk kispajtás!- matematika, A közölt adatok (Mennyi víz szükséges 1-1 termék előállításához) alapján számításokat kellett végezniük a gyerekeknek.
3. Mit látsz, Ignác? – vizuális kultúra, képfelismerés
4. Párosíts!- földrajz, Európa nagyvárosait és folyókat kellett párba állítaniuk
5. Tippmix!- testnevelés, Vizes sportok totója
6. LEGek- földrajz, a Föld „leg-vizeinek” felfedezése
7. Hát te meg mi lehetsz? –biológia, 2024 fajainak felismerése
8. Kár, hogy nem jöttetek!- földrajz, Folyófelismerés
9. Ez biztos, hogy így van? –komplex természettudomány, Vizes igaz-hamis
10. Ismerj rám!- történelem, A Föld fontos történelmi közlekedési útvonalainak felismerése
11. Wordsearch- angol, Folyók, tavak, tengerek nevének keresése betűhálóból

ÖKO-iskolaként kiemelt feladatunknak tartjuk a környezetvédelem fontosságára való felhívást. Összességében elmondhatjuk, hogy helyi szinten a legtöbbet azzal segíthetünk, ha a diákok szemléletét a helyes irányba tereljük.
Általános iskolaként a legeredményesebb munkát csak hiteles példamutatással érhetjük el, úgy, ha minél korábban, már az első osztályban megismertetjük a szabályokat (pl.: szelektív zsákba helyezhető műanyagok típusa, energia-, és víz-spórolás), megértetjük velük a miérteket, és felébresztjük, majd tápláljuk bennük a tenni akarás lángját.

Az online térbeli verseny előnyének tartjuk, hogy a kollégáink által kijavított feladatlapot a versenyzők többször megtekinthetik, a feladatlapok feloldása után a kollégák saját iskolájukban tanórai anyagként is használhatnak belőlük.

Vetélkedőnk egyik ki nem mondott célja, hogy a versenyzők a megszerzett tudást és értékrendet a családjuk és tágabb környezetük felé is közvetítsék. Mottónk: „Tegyük láthatóvá a láthatatlant!”

A digitális vetélkedő helyezettjeit egyedi, faragott kulcstartóval, egy minőségi édességgel és 1-1, a Napfényfürdő Aquapolisba szóló napi belépővel díjazzuk. Idén a felkészítő pedagógusok munkáját is lehetőségünk van értékelni, szintén 1-1 kulcstartóval. A jelenléti eredményhirdetésre április 9-én került sor.

Helyezések:
I. hely: Vízöntő nevű csapatukkal a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola
II. hely: Vízipókok nevű csapatukkal a Rókusi Általános Iskola
III. hely: Vízvirágok nevű csapatukkal a Tisza-parti Általános Iskola

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2024.03. Nyertes High-Tech Suli pályázat

A sikeres pályázat tartalma:
Az Alapítvány az Innovatív Oktatásért és főtámogatója a Mészáros Csoport elkötelezett az iskoláskorúak esélyteremtése mellet, amely a társadalmi megújulás és felemelkedés záloga a tehetségek kibontakozásán, a társadalmi és munkaerőpiaci integrációhoz szükséges alapkompetenciák biztosításán keresztül. Ennek jegyében kiemelkedő támogatási összegű társadalmi felelősségvállalási programja keretében pályázatot hirdet iskolák számára digitális tanterem és digitális eszközökkel támogatott pedagógiai program kialakítására.

A pályázat keretében elnyerhető támogatás célja a köznevelési intézmények infrastrukturális, oktatástechnológiai és módszertani fejlesztése a következő elemek segítségével minden nyertes esetében:
1 db digitális tanterem kialakítása (meglévő tanterem festése, dekorálása és felszerelése):
  – 24 db iskolapad
  – 24 db iskolaszék
  – 1 db interaktív panel állvánnyal
  – 1 db tanári laptop
  – 1 db laptop állvány
  – 24 db tanulói laptop
  – 1 db töltő és tároló szekrény a tanulói laptopok számára
  – 1 db dokumentumkamera
  – 12 db MakeBlock – mBot 2 robotkészlet
  – 6 db LEGO SPIKE robot
  – 12 db Micro:Bit + kiegészítő kit
  – 4 db Craftbot 3D nyomtató
  – 1 db lézervágó
  – 4 db forrasztó állomás és harmadik kéz
  – 1 db plotterező csomag
  – 1 db Maker’s Red Box
  – 1 db Maker’s Red Box 24-es kiegészítő kit
  – 1 db mozaBook Classroom licensz
  – 3 db Redmenta licensz
           • 3 felső tagozaton (is) tanító pedagógus ösztöndíj támogatása 5 hónapra;
           • 3 felső tagozaton (is) tanító pedagógus képzése, mentorálása 5 hónapon keresztül.

A pályázat támogatási értéke nyertes pályázatonként bruttó 40 millió forint.
A pályázat keretében elsősorban általános iskola felső tagozatos tanulócsoportjai számára alakítható ki tanterem.

Bővebben: www.facebook.com/hightechsuli

 

 

2024.03.08. Rendhagyó testnevelésórák a 3. évfolyamon

Izgalmas időszakot tudhatunk a hátunk mögött a harmadikosokkal. A 3. b osztályban Fenyvesi Petra jógaoktató „hangfürdőztette” a gyerekeket, akik a kellemes relaxálás után ki is próbálhatták a hangtálakat és a handpant. A 3. a osztályban pedig a Szentesi Kiss Bálint Kötélugró Sportegyesülettől Gát Luca és Tarjányi Orsolya tartott egy nagyon intenzív ugróköteles edzést, mely után – ha az izomláz nem is – az ugrókötél-láz garantált volt.

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

2024.02.22. A magyar parasport napja

Február 22-én, a magyar parasport napján a felső tagozatosainkhoz a Biacsi ikrek, Ilona és Bernadett látogatott el, hogy a paralimpikonok életéről, mindennapjairól kérdezhessék őket. Edzőjük is elkísérte paralimpiai aranyérmes lányokat, akik több bronz-, ezüst- és aranyérmet nyertek világversenyeken is. Az alsó tagozatosokhoz Kácsor-Macska Zsuzsa és vakvezető kutyája, Bodza jött el. A gyerekek szemmaszkokat kaptak, és így számos mozgásos tevékenységet próbálhattak ki. Ezen a napon a testnevelésórákon kerekesszékkel kosárlabdáztak, sorversenyeztek, szlalomoztak a harmadikosok, negyedikesek és az ötödikesek.

Nagyon mozgalmas napot tudhatunk magunk mögött, melyről a diákok sok új élménnyel térhettek haza.

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!