Osztálytermen kívüli digitális tanrend
Közérdekű információk
- Fogadóórák időpontjai a 2024/2025-ös tanévben
- 2025.02. Szülői értekezletek időpontjai
- 2024.09.11. Sítábor - 2025
- 2024.09.02. Tanévnyitó napja
- 2024.07. Étkezési befizetési napok, NGSZ tájékoztatók
- 2024.03. Nyertes High-Tech Suli pályázat
- 2024/2025. tanévre történő általános iskolai beiratkozási tudnivalók
- 2023.10. "Gregoros leszek én...!" iskolaelőkészítő programok óvodások részére
- 2023.05.12 - 06.02. A Dzsungel Könyve előadás-sorozat
- 2023.04.12. Alapítványi 1%
- 2023.03.06. Hit- és erkölcstan oktatásával kapcsolatos tájékoztató
Galéria
2019.03.27. Múltidéző virtuális időutazás – Nagy árvíz évfordulója
A nagy szegedi árvíz 140. évfordulója alkalmából virtuális időutazáson vettek részt diákjaink. A tornatermünkben felállított 4 méter magas kupolában került levetítésre a korabeli fotókat, visszaemlékezéseket bemutató film, amelyből sok új információt tudhattak meg tanulóink Szeged nagy katasztrófájáról és az újjáépítésről.
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2019.03.22. Víz világnapja vetélkedő
Víz Világnapja tankerületi vetélkedő iskolánkban
2019. március 22. (péntek)
A tanulmányi versenyeket szakmailag, pedagógiailag indokoltnak, a tehetséggondozás fontos eszközének, jelentős motivációs lehetőségnek, a tanulói teljesítmény fokozására hivatott eszköznek tartjuk.
A tehetség felismerése a lehetőségek széleskörű biztosításával képzelhető el.
Az iskola nevelő-oktató tevékenységét a kor kihívásainak megfeleltetve kell szerveznie, mivel a vizuálisabbá vált világban az információáradat mellé nem mindig kapcsolódnak a gondolkodás fejlődéséhez, az információk feldolgozásához és rendszerezéséhez szükséges feltételek.
A Szegedi Gregor József Általános Iskola 20. alkalommal rendezte meg a Víz Világnapja vetélkedőt Szegeden, a Szegedi Vízmű ZRT. támogatásával.
A vetélkedőn a városból és a környező településekről 8 általános iskola 30 tanulója mérte össze tudását, 3 fős csoportokban, ahol az iskolák nevezésüknek megfelelően dönthettek a felső tagozatos gyerekből álló csapatok összetételéről.(5-8. évfolyam)
Meggyőződésünk, hogy a gyermekek környezettudatos magatartása tapasztalással, tematikus akciókkal, irányított kutatómunkával fejleszthető eredményesen.
Városi versenyünk tematikáját, versenyfeladatait a „víz” projektszintű feldolgozására építettük.
Általános célok:
Komplex, összetett és a tanulók érdeklődésének, tudásszintjének megfelelő téma sajátos feldolgozása, amely magában foglalja az életszerű, gyakorlatias, valóságra vonatkoztatott tanulást.
Konkrét célok:
Tantárgyi integráció megvalósítása. Egyéni és együttműködésen alapuló munkaformák alkalmazása. Partneri együttműködés kialakítása. Az önálló döntés, annak felelőssége, az önértékelés fejlesztésére való törekvés.
Várt eredmények:
A projekt (verseny) 5-8. osztályban megjelenő szaktárgyak anyagából építkező komplex egység,( biológia, földrajz, történelem, testnevelés, magyar nyelv és irodalom, kémia, matematika) így a tehetséggondozás tantárgyi koncentráción alapul, az ismeretek tematikus rendszerezését valósítja meg.
Feladatok:
1. „Beköszöntő”: kreatív, vízhez kapcsolódó csapatnév választása, ismertetése indoklással.
2. Vizes sportok
3. „Utazás a Föld vizein” tájékozódás térképen
4. Természettudományi totó
5. Víz a görög mitológiában
6. Kémiai totó a víz tulajdonságairól
7. Nyelvtan: „hogyan írjuk?”
8. Szegedi nagy árvíz térképen és kérdésekben.
9. Képrejtvény sorozat
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2019. Télűző kiszebáb égetés tavaszváró fánk sütéssel
Télűző hagyományaink közé tartozik a fánksütés és a kiszebáb égetése.
A kiszebáb a telet jelképező szalmabábu, amit tél végén gonoszűző népszokásként elégetnek vagy vízbe vetnek. A néphit szerint a kiszebáb égetése megszabadítja az embereket minden bajtól, rossztól, félelemtől, betegségtől.
Február végén leírtuk mi is minden gondunkat, félelmünket. A borítékot amibe a „gondűző cédulákat” helyeztük, az iskolánk udvarán a kiszebábbal együtt elégettük.
A hagyományok alapján a következő mondókát elevenítették fel iskolánk diákjai az égetés alatt:
Hajts ki Kisze, haj!
Süss be hozzánk édes nap.
Hajts ki Kisze, haj!
Süss be hozzánk édes nap.
Kivisszük a betegséget,
Behozzuk az egészséget.
Takarodjon el a tél,
Örvendezzen, aki él!
Jöjjön a tavasz,
Vesszen a tél!
A délelőtt folyamán farsangi szokásokkal kapcsolatos tesztet oldhattak meg a tanulók. A jó megoldás jutalma az intézmény vezetője és helyettesei által készített fánk volt. A szünetekben a tanulók az otthon elkészített fánkjaikkal kínálhatták meg társaikat. Díjaztuk a nagymamák, anyukák és a tanulók által készített legjobb fánkokat.
Az eseményen megjelent dr.Zsótér Brigitta, dr.Juhász Máté és Bácskai Dániel. A Rotary Club Szeged – Tisza jóvoltából négy új robottal és két kiegészítő csomaggal bűvölt iskolánk robotparkja.
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2019.02.27. Pénz7
Magyarország 2015-ben csatlakozott az Európa szerte 30 országban zajló Money Week kezdeményezéshez. A program célja, hogy már fiatal kortól segítse a diákokat pénzügyi ismereteik bővítésében.
2017-től az Emberi Erőforrások Minisztériuma a tanév hivatalos rendjébe is beillesztette.
A Magyarországon megrendezésre kerülő Pénz7 missziója, hogy:
– felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosságra, a pénzügyi kultúra fejlesztésének fontosságára,
– széleskörű szakmai összefogás megteremtésével segítse a pénzügyi edukációs projektek terjedését, hasznosítását.
Ennek a célnak megfelelően a 4.b osztályhoz pénzügyi szakértő érkezett Maravics Natália személyében, aki sokban
hozzátett a program szakszerű lebonyolításához.
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2019.03.21. „Ki tud többet a suliról?” – vetélkedő
2019.03.19. Koszorúzás névadónk szobránál
2019.03.14. Március 15-i ünnepség
2019.03. 25 éves Móra Ferenc Olvasásverseny
Kedves Versenyzők! Kedves Pedagógusok!
A 25 éves Móra Ferenc olvasásverseny eredményeit összesítettük, és ennek alapján a versenyzők
I. kitűnő olvasó, II. kiváló olvasó és III. Ügyes olvasó címet kaptak. Gratulálunk a jó szereplésekhez!
Az ünnepélyes eredményhirdetést március 11-én – hétfőn, 14:30 órától tartjuk, melyen a helyezettek
mellett az I. kategóriás, kitűnő olvasóknak is szeretnénk személyesen gratulálni, oklevelet adni.
Az eredményhirdetés helye:
Bálint Sándor Művelődési Ház
6726 Szeged, Temesvári krt. 42.
A részletes eredmények:
Eredmények – helyezések – 2019
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!
2019.03.06. Mi6 – Virtuális Erőmű Program (VEP)
A 2019-ES ENERGIAHATÉKONYSÁGI KIVÁLÓSÁGI PÁLYÁZATBAN VALÓ RÉSZVÉTELÜNK
DR. ÁDER JÁNOS KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK FŐVÉDNÖKSÉGÉVEL ÉS DR. SZILI KATALIN MINISZTERELNÖKI MEGBÍZOTT VÉDNÖKSÉGÉVEL
A Virtuális Erőmű Program (VEP)a köztársasági elnök által fővédnökölt és az Európai Bizottság által a legjobb három uniós energiahatékonysági program közé választott fentarthatósági kezdeményezés, melynek célja, hogy a partnerek energia- és CO2 megtakarításait pályázatain keresztül összegyűjtse, bemutassa, jó példáikat megossza és díjazza.
Az el nem használt és így fosszilis erőműben meg nem termelt, tehát kiváltott energia egységekből egy „virtuális erőmű” épül, mely mára az ország 6. legnagyobb villamos erőművévé vált.
Mintegy 9.000 vállalati, 350.000 diák, több száz önkormányzati, valamint intézményi és lakossági partnerével a VEP a legszélesebb körű nonprofit fenntarthatósági kezdeményezés Közép-Kelet Európában.
A 2018. március 6-án meghirdetett VEP2 program célja, hogy a Virtuális Erőmű Program 2030-ra Magyarország második legnagyobb erőműve legyen.
A Szegedi Tankerületi Központ illetékessége alá tartozó intézmények közül 2 nyerte el az „Energiatudatos Iskola” címet. Egy pedig az „ Energiahatékony Iskola” címet.
Az Országházban Pocsai Blanka intézményvezető vette át a megtisztelő díjat. A díjátadó gálán a Gregor képviseletében még jelen volt dr Makráné Horváth Piroska az ÖKO munkacsoport vezetője és Csányi Tibor műszaki munkatárs, az ÖKO munkacsoport egyik legaktívabb tagja. Mindketten az intézményvezető támogatására részt vettek a pályázat összeállításában.
A Pályázati anyag iskolánk bemutatását, eddigi ÖKO lépéseinket tartalmazta.Három vállalásunk, melyet az ÖKO munkacsoportsegítségével illesztünk be intézményünk mindennapjaiba:
1.A pet palackok gyűjtését is elindítjuk.
2.A „Műanyag STOP” program keretében arra törekszünk, hogy minél inkább szorítsuk ki iskolai életünkből a műanyag alapú csomagolóanyagokat, általunk használt termékeket.
3.Zöld kirándulásokat (pl. kerékpártúra) szervezünk.
Mi a Virtuális Erőmű Program?, mi6.hu, M1 Híradó összefoglaló, delmagyar.hu,
Iskolánk sajtó megjelenése: Szegedi Tankerületi Központ, szegedma.hu, delmagyar.hu,
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!