Víz Világnapja tankerületi vetélkedő
2017. március 24. (péntek)
Szegedi Gregor József Általános Iskola
A tanulmányi versenyeket szakmailag, pedagógiailag indokoltnak, a tehetséggondozás fontos eszközének, jelentős motivációs lehetőségnek, a tanulói teljesítmény fokozására hivatott eszköznek tartjuk.
A tehetség felismerése a lehetőségek széleskörű biztosításával képzelhető el.
Az iskola nevelő-oktató tevékenységét a kor kihívásainak megfeleltetve kell szerveznie, mivel a vizualizálisabbá vált világban az információáradat mellé nem mindig kapcsolódnak a gondolkodás fejlődéséhez, az információk feldolgozásához és rendszerezéséhez szükséges feltételek.
A Szegedi Gregor József Általános Iskola 17. alkalommal rendezte meg a Víz Világnapja vetélkedőt Szegeden, a Szegedi Vízmű ZRT. támogatásával.
A vetélkedőn a városból és a környező településekről 8 általános iskola 30 tanulója mérte össze tudását, 3 fős csoportokban, ahol az iskolák nevezésüknek megfelelően dönthettek a felső tagozatos gyerekből álló csapatok összetételéről.(5-8. évfolyam)
Meggyőződésünk, hogy a gyermekek környezettudatos magatartása tapasztalással, tematikus akciókkal, irányított kutatómunkával fejleszthető eredményesen.
Városi versenyünk tematikáját, versenyfeladatait a „víz” projektszintű feldolgozására építettük.
Általános célok:
Komplex, összetett és a tanulók érdeklődésének, tudásszintjének megfelelő téma sajátos feldolgozása, amely magában foglalja az életszerű, gyakorlatias, valóságra vonatkoztatott tanulást.
Konkrét célok:
Tantárgyi integráció megvalósítása. Egyéni és együttműködésen alapuló munkaformák alkalmazása. Partneri együttműködés kialakítása. Az önálló döntés, annak felelőssége, az önértékelés fejlesztésére való törekvés.
Várt eredmények:
A projekt (verseny) 5-8. osztályban megjelenő szaktárgyak anyagából építkező komplex egység,(fizika, biológia, földrajz, történelem, rajz és vizuális kultúra/ művészettörténet, ének-zene, testnevelés, magyar nyelv és irodalom, kémia) így a tehetséggondozás tantárgyi koncentráción alapul, az ismeretek tematikus rendszerezését valósítja meg.
Feladatok:
1. Kreatív, vízhez kapcsolódó csapatnév választása, ismertetése indoklással.
2. Totó. A víz szerepe életünkben, statisztikai adatok, figyelemre méltó tények
3. Ki vagyok én? Biológia tantárgy keretében megismert vízhez köthető állatok felismerése
4. A víz megjelenése a fizika tantárgyban
5. Ország – folyó – város. Hibakeresés, a nem összetartozók kiszűrése, jelölése
6. Mozaik. Kémiai egyenletek összeállítása, a lehetőségek csoportosításával
7. Sport és víz témában keresztrejtvény megfejtése.(hazafiasságra nevelés, a megfejtés Kozák Danuta
olimpiai bajnokunk)
8. Vizes szólások gyűjtése, tartalmi szempont alapján történő párosítással
9. Művészettörténet és a víz. (festmények, történelmi személyiségek, események, mitológiai alakok)
A csapatok elért pontszámai:
A Víz Világnapja vetélkedő helyezettjei:
Kattintson a képre a galéria megnyitásához!