Virtuális osztályterem, segédanyagok

2024.04.10. Víz világnapja tankerületi vetélkedő

Víz világnapja tankerületi vetélkedő
2024. március 22.

„A víz békét teremthet!
A víz világnapján mindannyiunknak össze kell fogni a vízért, ezzel is segítve a béke megteremtését – lefektetve egy virágzóbb holnap alapjait.”

A Víz világnapja egyike azon emléknapoknak, amelyekről szinte minden köznevelési intézményben szó esik. A megemlékezések a Föld természeti kincseinek, köztük a vízkészleteknek a megóvására hívják fel a figyelmet.

Az általunk szervezett vetélkedő is egy ilyen lehetőség. Azzal, hogy részt vesznek
a diákok ezen a vetélkedőn, legalábbis úgy gondoljuk, sok olyan ismerettel lesznek gazdagabbak a felkészülés során, aminek hasznát tudják majd venni, ha a víz védelméről van szó.

2000 óta rendezi meg iskolánk a vetélkedőt, jövőre jubilálunk. Kollégáink most is sok érdekes, kreatív feladattal készültek. A vetélkedőt az elmúlt évek sikerein felbuzdulva ismét az online térben rendeztük meg.
Idén 11 csapat nevezett, vagyis töretlen az érdeklődés versenyünk iránt.

Feladatok és tantárgyi kapcsolódásuk:
1. Találd ki, hogy ki vagyok! – fizika, Bemutatkozásuk alapján fel kellett ismerni a vízhez köthető tudósokat.
2. Számolj velünk kispajtás!- matematika, A közölt adatok (Mennyi víz szükséges 1-1 termék előállításához) alapján számításokat kellett végezniük a gyerekeknek.
3. Mit látsz, Ignác? – vizuális kultúra, képfelismerés
4. Párosíts!- földrajz, Európa nagyvárosait és folyókat kellett párba állítaniuk
5. Tippmix!- testnevelés, Vizes sportok totója
6. LEGek- földrajz, a Föld „leg-vizeinek” felfedezése
7. Hát te meg mi lehetsz? –biológia, 2024 fajainak felismerése
8. Kár, hogy nem jöttetek!- földrajz, Folyófelismerés
9. Ez biztos, hogy így van? –komplex természettudomány, Vizes igaz-hamis
10. Ismerj rám!- történelem, A Föld fontos történelmi közlekedési útvonalainak felismerése
11. Wordsearch- angol, Folyók, tavak, tengerek nevének keresése betűhálóból

ÖKO-iskolaként kiemelt feladatunknak tartjuk a környezetvédelem fontosságára való felhívást. Összességében elmondhatjuk, hogy helyi szinten a legtöbbet azzal segíthetünk, ha a diákok szemléletét a helyes irányba tereljük.
Általános iskolaként a legeredményesebb munkát csak hiteles példamutatással érhetjük el, úgy, ha minél korábban, már az első osztályban megismertetjük a szabályokat (pl.: szelektív zsákba helyezhető műanyagok típusa, energia-, és víz-spórolás), megértetjük velük a miérteket, és felébresztjük, majd tápláljuk bennük a tenni akarás lángját.

Az online térbeli verseny előnyének tartjuk, hogy a kollégáink által kijavított feladatlapot a versenyzők többször megtekinthetik, a feladatlapok feloldása után a kollégák saját iskolájukban tanórai anyagként is használhatnak belőlük.

Vetélkedőnk egyik ki nem mondott célja, hogy a versenyzők a megszerzett tudást és értékrendet a családjuk és tágabb környezetük felé is közvetítsék. Mottónk: „Tegyük láthatóvá a láthatatlant!”

A digitális vetélkedő helyezettjeit egyedi, faragott kulcstartóval, egy minőségi édességgel és 1-1, a Napfényfürdő Aquapolisba szóló napi belépővel díjazzuk. Idén a felkészítő pedagógusok munkáját is lehetőségünk van értékelni, szintén 1-1 kulcstartóval. A jelenléti eredményhirdetésre április 9-én került sor.

Helyezések:
I. hely: Vízöntő nevű csapatukkal a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola
II. hely: Vízipókok nevű csapatukkal a Rókusi Általános Iskola
III. hely: Vízvirágok nevű csapatukkal a Tisza-parti Általános Iskola

Kattintson a képre a galéria megnyitásához!